• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Lönt att försöka, "fjäska" om att få 60 000 ytterligare??

PontusG

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Hej!
Har ett skitlån (kass ränta enligt mig, 14%) hos remember på 350 000, sökte samlingslån igår, blev erbjuden fullt belopp av två aktörer..de hade dock samma skitränta som remember.
Men blev även erbjuden av Forex till "skaplig" ränta (6 procent), dock bara 290 000. Är det någon idé alls att ta personlig kontakt med Forex och "fjäska" om att få 60 000 ytterligare? Antar att det är kört..men..Någon som lyckats?
Du sparar ca 20 tkr per år i enbart räntekostnader om du tar de erbjudanden som ligger på bordet.

Får du Forex att ta över hela lånet så vore det så klart ännu bättre. Men det vore dumt att inte ta erbjudandet alls, speciellt då Zaozi hävdar att du får månadskostnaden sänk på rememberlånet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Du skriver att du har hög belåning läste jag nu. Finns det inga andra lån eller krediter du kan baka ihop med Forexlånet?
De andra lånen/krediterna jag har har jag bra ränta på och en överkomlig månadskostnad..det är remember-lånet som stör mig något enormt.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Vet inte riktigt hur det funkar. Har lösenkrav på hela summan och även om jag löser för 290 så har jag 60 kvar på remember. Vad jag förstår så sänker heller inte remember månadskostnaden vid större inbetalningar (?), så det skulle innebära att jag har kvar min månadskostnad för de 60 000 som är kvar plus det nya lånet?
Nja, både ja och nej... tror nya lånet ger lägre månadskostnad, svårt att säga då du inte har angett tex återbetalningstiden och sånt. Men ponera att du har 60 kvar på Remember och nya lånet, och att du med denna lösning sparar 500 kr (fiktiva siffror). Då vore det klokt att pyttsa in detta överskott på Remember för då kommer detta lån att vara borta på nolltid
 

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Ring och fråga remember annars ifall månadskostnaden sänks om du löser bort 290000 av lånet
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Ring och fråga remember annars ifall månadskostnaden sänks om du löser bort 290000 av lånet
Jag tänker främst - skulle Forex vilja lösa en del av ett lån? Har alltid fått för mig att det är hela lån som måste lösas.
 

PontusG

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Jag tänker främst - skulle Forex vilja lösa en del av ett lån? Har alltid fått för mig att det är hela lån som måste lösas.
Lösenkravet har inte begränsningen att endast gälla ”hela” skulder. Lösenkravet finns där för att du inte ska kunna göra andra saker än att amortera på lånen med pengarna. Finns vissa begränsningar men de är bundna till vilken långivare det är samt om Forex varit medvetna om skulden, synts på UC alltså.

Förövrigt vidhåller jag min åsikt starkt att du ska ta erbjudandet om 290 tkr om inte Forex går upp till 350 tkr. Detta då skillnaden i räntekostnad uppgår till 20 tkr per år, eller 1600 kr i månaden som du kan lägga på amortering istället för ränta. I klarspråk vore det idiotiskt att inte ta det.
 
Senast ändrad:

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Lösenkravet har inte begränsningen att endast gälla ”hela” skulder. Lösenkravet finns där för att du inte ska kunna göra andra saker än att amortera på lånen med pengarna. Finns vissa begränsningar men de är bundna till vilken långivare det är samt om Forex varit medvetna om skulden, synts på UC alltså.

Förövrigt vidhåller jag min åsikt starkt att du ska ta erbjudandet om 290 tkr om inte Forex går upp till 350 tkr. Detta då skillnaden i räntekostnad uppgår till 20 tkr per år, eller 1600 kr i månaden som du kan lägga på amortering istället för ränta. I klarspråk vore det idiotiskt att inte ta det.

Förstår absolut hur du tänker. Men mitt syfte med detta lånet var även att minska min totala månadskostnad, inte att öka den.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Det borde ju bli en lägre månadskostnad. Hur många år sökte du på hos Forex? Och på hur många år la du upp lånet hos Remember? Är räntan 14.95 eller 13.95? Jag kan räkna på det åt dig om du vill.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp